Vannet som har vært kilden til vår kraft i over 100 år, er også kilden til vår nye visuelle identitet. Men selv om vi fornyer oss, forblir vi like nær som før.
Den nye logoen er inspirert av en dråpe som treffer vannoverflaten. Ringene som sprer seg, symboliserer hvordan vi skaper positive ringvirkninger – både i regionen vår og i hverdagen til kundene våre.
Slik har det vært siden 1918. Det å være en drivkraft i regionen har alltid motivert oss. Derfor har vi stått stødig gjennom skiftende tider, store fremskritt og nye utfordringer – alltid på lag med fellesskapet.
Istadvassdraget er ikke bare kilden til vår kraft, men også vår nye visuelle historie. En identitet som binder sammen logo, farger, fonter og skaper én helhetlig fortelling om hvem vi er – for kunder, samarbeidspartnere og samfunnet rundt oss.
Dette merkevareløftet er selve kjernen i alt vi gjør. Strømmen vi leverer lyser opp hjem og bedrifter, men engasjementet vårt strekker seg langt utover kraft og kilowatt. Vi skaper, engasjerer og vokser sammen med deg.
I den digitale hverdagen trenger vi en identitet som er lettlest og har visuell tilstedeværelse i alle formater. God historiefortelling skal formidle hvordan alt henger sammen: strømmen vi leverer, engasjementet vi viser, og ringvirkningene vi skaper i samfunnet.
Vi er fremdeles de samme og snakker fortsatt med mennesker, ikke markedet. Men nå har vi en identitet som tydeligere viser hvem vi er: En kraft som skaper ringvirkninger for fellesskapet.
– Vi har utviklet en visuell identitet som både ivaretar vår historie og møter fremtidens krav til fleksibilitet, lesbarhet og bærekraft. Dette er ikke bare en ny logo, det er en visualisering av vårt løfte til lokalsamfunnet, sier marketingsjef Maria Gulla.